Chvála pohybu

Lidské tělo je vyvinuto k pohybu a k aktivitě. Všechny vymoženosti dnešní doby - automobily, televize, ovladače, výtahy vedou k postupnému odstranění tělesné námahy a pohybu z našeho života. Je to pohodlné a příjemné, Alespoň zpočátku. Do doby, než se zřetelně projeví důsledky na našem těle - přibude tuku, začnou bolet záda a klouby, zadýcháváme se, když jdeme do schodů nebo dokonce onemocníme. Většinou teprve potom se začneme ptát proč. Pokusme se tomu předejít.

Lidé, kteří zařadili do života pravidelnou pohybovou aktivitu, se dívají na svět pozitivněji, mají nižší váhu a méně tělesného tuku, mají silnější kosti a ohebnější klouby, pevnější a silnější svaly, mají větší výdrž, lépe spí, lépe zvládají stres, mají méně úrazů, mají větší sebevědomí a jsou méně nemocní.

Pohyb v mírné intenzitě stačí k udržení stávající úrovně zdatnosti,chcete-li ji zlepšit, je třeba vyvinout větší úsilí- s rychlejším dýcháním, do zapocení. Není třeba, abyste se stali přeborníky. Je lépe provozovat různé druhy sportovních aktivit. Je vhodné kombinovat prvky zdatnosti, síly a pohyblivosti.

Jakmile ucítíte bolest na prsou, budete mít nepravidelný tep, pocítíte hukot v uších nebo závrať, musíte se cvičením přestat. Schvácení není cíl, ale není ani cestou ke zdraví. Je vhodné, každý den alespoň 30 minut pohybu s mírnou intenzitou - například pěší cesta do práce. Je vhodné, alespoň 3x týdně 30 minut pohyb s vyšší intenzitou – rychlá chůze, jízda na kole.