Chronická žilní nedostatečnost

Bolí Vás často nohy?
Míváte křeče v lýtkách?
Otékají Vám nohy, zejména v létě?
Máte pocit napětí, velké tíhy nebo pálení nohou?
Je velmi pravděpodobné, že trpíte chronickou žilní nedostatečností.

Léčba tohoto onemocnění je zdlouhavá.Toto onemocnění vzniká při narušeném toku krve a jeho návratu k srdci. V důsledku nedostatečné činnosti lýtkových svalů se krev hromadí v žilách, zvyšuje se žilní tlak, roztahuje se žilní stěna. Žilní chlopně dobře netěsní a městnání krve se zvyšuje. Dolní končetina opuchne, objeví se nepříjemné pocity horka nebo naopak chladu. Bývají bolesti nohou a noční křeče. Špatné proudění krve může vést ke vzniku krevních sraženin a vzniku trombózy. Žíla zcela ztrácí svoji funkci. Následkem jsou poruchy kůže- pokožka tvrdne, zabarvuje se dohněda, vznikají záněty, ekzémy až bércové vředy.

Lékař Vám může napsat tablety, ale důležitá je i pohybová léčba. Doporučenými sportovními disciplínami jsou cvičení zaměřená na posilování cévního systému, plavání, turistika, chůze, běh na lyžích, jízda na kole, golf, společenské tance. Nedoporučené je posilování, vzpírání, box, závodní cyklistika, sjezdové lyžování, squash. Zvolené sportovní disciplíny by měly obsahovat přiměřené rytmické pohyby bez velkého silového zatížení svalů a s minimem prudce přesušených pohybů. Lidé s oslabeným žilním systémem by se měli vyhýbat zvedání těžkých břemen,.

Při běhu používejte vhodnou obuv a běhejte ve vhodném terénu. V letním období se doporučuje chodit bos. Plavání je ideálním celoročním sportem.Ve vodě se nedoporučuje proud vody pod vysokým tlakem z tlakových a masážních otvorů. Jízda na kole omezuje vliv hmotnosti a odlehčuje dolní končetiny, dbejte na vzpřímené držení těla. Při všech sportovních aktivitách používejte kompresivní terapii ( bandáže nohou), aby pumpa lýtkových svalů dostala vnější oporu a aby se nezvětšovaly případné otoky dolních končetin v důsledku zvýšeného překrvení.